1/16/2015

Pisanie do siebie listów w XXI wieku.

Bywają w XXI wieku najczęściej służbowe. W skrzynce na listy denerwują nas reklamy, koperty z logami banków i firm ubezpieczeniowych. Czasami na święta jakaś ciocia starszego pokolenia wyśle nam kartę na boże narodzenia lub wielkanoc.Nic nadzwyczajnego. Wypatrujemy rachunków, umów i świadczeń, A co by się stało gdybyśmy wśród podłużnych kopert, karteczek z avizo i śmieci, na dnie skrzynki zobaczyli coś zupełnie innego? LIST! List? Jak to możliwe? Czy tylko zapaleńcy i pasjonaci je wysyłają? List? Po co? Przecież szybciej jest do kogoś zadzwonić, albo wysłać wiadomość na FB. Czy ktoś mi to powie? 

Pisanie listów w XXI wieku jest szalenie łatwe. . Na anglojęzycznych stronach są różne grupy typu "snail mail", czemu by nie w Polsce? Wystarczy zapisać się do kilku grup, napisać post lub samemu pośród nich znaleźć idealnego korespondenta. Zabawa zaczyna się wtedy kiedy musimy systematycznie odpowiadać i się zaangażować. Niestety to jest już problem. Spotkałam się ze słomianym zapałem, egoizmem, pragmatyzmem, materializmem i innym IZMEM. Wysyłałam dziesiątki pierwszych listów w które wkładałam serce, a przez długie tygodnie nie dostawałam odpowiedzi, i nadal nie mam jej w swojej skrzynce.

Chcesz przeżyć niezapomnianą przygodę, poznać wspaniałych przyjaciół i mieć co opowiadać i pokazywać wnukom?Korespondencja jest dla Ciebie, zapisz sie! 



   Jak na razie posiada najwięcej członków, organizowane są konkursy i meetingi, administratorzy mają pełne ręce roboty. Posiada oficjalny patronat Poczty Polskiej. Osoby są w przedziale wiekowym 15-30lat. Posiada 2,5 tysiąca członków.

 

Druga co do wielkości grupa. Około 2 tysiące członków. Tutaj wywiązała się chęć wysyłania sobie małych prezentów- paczuszek.  




Najmniejsza do do wielkości grupa posiadająca w swoich szeregach 500 członków. Tutaj jest więcej osób w przedziale wiekowym 11-18

6 komentarzy:

  1. Dziś pierwszy rad na blogu, jednak bardzo mi się spodobało. Dodaje się do obserwatorów i zostaje na dłużej. Pozdrawiam, zuza:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam pisać! :-)
    Uważam,że to wspaniały pomysł :-)
    W XXI wieku ludzie już praktycznie nie wiedzą co to jest pisanie ręczne ręczn. To straszne, bo jak tak dalej pójdzie nie będziemy umieli się podpisać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pisać! :-)
    Uważam,że to wspaniały pomysł :-)
    W XXI wieku ludzie już praktycznie nie wiedzą co to jest pisanie ręczne ręczn. To straszne, bo jak tak dalej pójdzie nie będziemy umieli się podpisać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jak na razie jestem totalnie zauroczona postcrossingiem - czyli pisaniem pocztówek. Listy to musi być dopiero czad :)! Ale tutaj trzeba trafić na odpowiednią osobę, a podejrzewam, że z tym bywa róznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile ja się tych listów napisałam w młodości. Z całym światem się korespondowało, po rosyjsku, po angielsku, po polsku, studenci mieli dostęp do broszurek z adresami z całego świata, fantastyczne czasy !!! super sprawa, że ktoś chce to reaktywować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

LintWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...